tisdagen den 24e april

jobbet gick mycket bra, till stor del tack vare genomgoda gamla malin - en idag arkitektstuderande vän från bekantskapskretsen under gymnasietiden som jobbar på det stora kontoret på platsen brevid kalle (och nu mig!?). jobbet i sig var inga problem, jag fick en tillbyggnad av en villa som jag fick CADa upp ett bygglov på, och jag blev klar inom mina åtta timmar med vad jag tyckte vad ett gillande uppifrån. malin presenterade mig för de som inte kommit fram och presenterat sig själva vid åsynen av ett nytt ansikte, visade mig vart toaletten och kaffekokaren var, berättade allt om lunchrestaurangerna kring slussplan och fixade så jag fattade hur jag skulle skriva ut. allt gick så himla enkelt! fick en våg av nervösa svettningar när den stressade chefen frågade om jag skulle jobba där dom dagar inte han den andra är där nu i framtiden - det är fortfarande lite svaj på det här med kommunikationen mellan mig, min vanliga chef och alla andra - men jag försökte se lugn ut och svarade att "nej det kan jag inte, jag skriver mitt examensarbete och det tar all min tid nu fram till slutet av maj, men sen kommer jag gärna in så mycket nu behöver!" och hoppas att han tog det till sig och inte anställer nån annan utan att de faktiskt behöver mig fortfarande om ett tag. helt sjukt otroligt om det skulle gå vägen. men kanske. det finns en möjlighet att det inte är total arbetslöshet som väntar. om inte annat fick jag ett mail om att jobba några timmar på malmöfestivalen i maten. så helt ska jag inte svälta...

tänkte sen varva ner med att gå en promenad, men solen lyste så fint och så var jag lite hungrig och framförallt törstig så det blev falafel och folköl vid staketet till den oh så gröna gräsmattan på andra sidan, i folkets park med anna och åsa. och ett par timmar senare var både min mage och josefin med på att traska, så det hanns med till slut det också! helt fantastiskt. väldigt mycket bra känslor idag! och jag har diskat nästan hälften av disken! wee!

Kommentarer
Postat av: liza

love. hooolösheten gör sig ofta påmind. ska det vara så här svårt? det känns så jobbigt att jag inte bor i malmö och kan hjälpa till mer. jag hade sprungit direkt till heimstaden efter praktiken idag om jag bara hade möjlighet. vi får inte ge upp. hoppas bara att vi hittar något innan början på hösten när du ska börja jobba på riktigt och alla andra konkurrerar med oss om bostäderna.
vad bra att det gick bra på jobbet förresten. hurra för dig! själv ska jag jobba i helgen. tjoho! tråktant. men jag belönade mig med en jättefin klänning på hm igår. synd att jag aldrig kommmer ha tid att ha den på mig. KYSS!

2007-04-25 @ 07:53:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback