vem behöver män när det finns grus?

169163-6

jag älskar lediga söndagar. idag fick jag till en riktigt fin sådan, dåliga odds till trots. jag vaknade alldeles för sent, men hade lyckats sova bort den befarade bakfyllan och mådde ganska fint efter en dusch, och mötte anna på ett soligt torg halv två. kaffe från kaffebaren, brownies från sjuelva, sydsvenskans jobbdel och minnesluckor från gårkvällen att fylla, i folkets park. sen merkado och annas obligatoriska bakfylle-cheesburgare, kollade på folk och drömde om kärleken som aldrig kommer infinna sig, men det gör inget för vi ska ha ett stort hus ute på landet där vi spinstrar ska bo och leva i frid och inte berätta för barnen om h&m och fnittra bakom buskarna. delade en pizza och drack folköl i parken igen där jag undlät mig att gå fram och hälsa på den där flingen från nyss, vilket jag ångrar lite nu, men vad skulle jag pratat med honom om liksom. sen ringde en kille och ville kolla på min lägenhet, så jag gick hem och städade lite, kokade ärtsoppa och pillade med spellistan inför nästa uniformkväll innan tv-dags med ostmacka och kaffe hos kerstin & kalle. jag har inte tänkt en enda tanke inför morgondagens möte med bestämmarna bakom exjobbet, men det finns tid avsatt till det imorgon, och vi kan säkert lura dom att vi är proffessionella nog. det värsta som kan hända är ju att dom tror oss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback