och så har vinden vänt...

imorse när jag cyklade till jobb hade jag till skillnad från häromdagen jacka på mig, men önskade att jag dessutom tänkt på att ta med HALSDUK och VANTAR och när jag var nästan framme hade jag så ont i öronen att jag fan skulle velat ha en MÖSSA med. då är det fan inte sommar mer. nu är det motvind både till och från jobb ända tills det blir juni igen. i mitt sovrum på femte våningen hör jag regnet och blåsten mycket tydligare än förr, och om jag bara inte hade varit så pank hade det förutom motvinden och att jag idag måste frysa även på vägen hem, nog mest kännts mysigt. dricka te, sparka i löv och nya höstkläder. tur att jag jobbar varje dag så jag inte behöver vara ledsen över att jag inte har råd att shoppa så mycket. och nästa vecka ska jobbet omorganiseras så det blir nästan no more alonetime. detta i förlängningen betyder också no more slösurfande på arbetstid och detta firar jag med extralång fikapaus (och INTERNET) idag. solen skiner, på något sätt ska jag nog kunna låna pengar så jag kan shoppa loss i köpenhamn på lördag, och i det fina köket (med det fula kaklet som jag nu nästan inte längre ser - är det någon som känner till en fabrikör av big size kakeldekor så säg till!!!) finns en hel armé av teburkar fulla med goda blandningar. det är bara att trampa på lite kraftigare med cykeln så ska jag nog klarat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback