verkligheten och förnuftet

jag är höjdrädd. ganska allvarligt höjdrädd till och med. inte så att jag blir hysterisk, men jag mår dåligt och utsätter mig helst inte för att titta ner högt uppifrån om jag inte måste. jag tycker inte om att sticka ut huvudet från ett fönster på en hög våning, och jag får ont i magen av höga broar. jag är dock en förnuftig människa med ganska stabil puls, så jag kan övertala mig själv om att det inte är så farligt egentligen. men ibland är det som att verkligheten vill säga något till en. under den senaste veckan har jag först själv kört bron över kielkanalen i tyskland, bältbroarna i danmark och öresundsbron med blicken riktad rakt fram och mantrat den kommer inte gå sönder och vi kommer inte dö på repeat i huvudet, och sedan flyttat in i en lägenhet på femte våningen och motvilligt men som för att trotsa mina tramsiga fobier putsat utsidorna på fönstren alldeles nära kanten. allt hade kännts bra om det inte var för de SJUKA saker som hänt just denna samma vecka: först att en kvinna trillade ut genom ett fönster på femte våningen och dog i köpenhamn igår, och sedan det som bara inte FÅR hända förDET ÄR MIN VÄRSTA MARDRÖM och så SKA DET VERKLIGEN INTE FUNGERA  I VERKLIGHETEN- att en bro kollapsar i rusningstrafik!! nu undrar jag bara hur det kommer gå att försöka övertyga mig själv om förnuftets its all in your head nästa gång...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback