språkvetenskap och socker

ikväll satt jag och anna vid hennes köksbord och drack te, åt kaka (kanelbulle och den där himmelska brownien för 12kr) från 7eleven och tog oss igenom bonniers svenska ordbok från a till d! det finns helt fantastiskt många bra ord som man aldrig ens hört! och även om meningen med att lära sig dom må te sig något abstrus (dunkel) så kändes det som en riktigt bra grej att lägga ett par måndagskvällstimmar på, bra mycket mer så än att titta på dålig tv. det roligaste ordet vi hittade var antirobotrobot (en robot byggd för att försvara mot robotanfall) och det mest användbara var amenorré (utebliven mens). jag har dock lite ångest över sockerintaget nu, jag ser min tandläkares förmanande blick i huvudet, och vill aldrig mer behöva borra i mina tänder, så man skulle kunna kalla mig för en abderit (idiot) som ändå inte kan låta bli att utsätta de stackars tänderna för karius och baktius härjningar. men det är ju ändå nu man ska leva. och jag har borstat tänderna och tandtrådat ordentligt. borde städa för min lägenhet är i det närmaste som ett augiasstall (jäkligt skitigt), men jag pallar inte. kanske imorgon. då ska vi på möte med samtliga handlerarna för exjobbet med, jag och åsa, och fråga hur mycket pengar vi kan få - om det räcker till lunch eller om vi måste ha med oss matlådor för åtta fattiga dagar på vår resa. auri sacra fames (den förbannade längtan efter guld).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback