tacobel canon

nu är jag och åsa i linköping, efter halva veckans arbete avklarat. jag tror min svåraste prövning hittils måste sägas vara bilkörningen imorse. vi har lånat min pappas bil - som kör på biogas/naturgas som enligt den lilla broschyren vi hittade i handskfacket, är helt koldioxidneutralt (i alla fall biogasen då) - för att kunna ta oss runt enkelt och bekvämt, men bekvämt kan man verkligen inte kalla förmiddagens bilkörning! det var snökaos i göteborg, det snöade och stormade och var drivor på motorvägen och halt som bara fan på den där snön, och jag har nog aldrig utsatts för riktig vinterkörning på egen hand tidigare. men det gick bra, tack lov. vi har funderat ganska mycket över det där med bilen dock. kan det verkligen vara så bra, att vi kör runt utan att belasta miljön över huvud taget? jag måste ta reda på hur det ligger till med den här saken egentligen.

jag hade tänkt beskriva våra studiebesök, men jag är så förbannat trött! vi har nåt möte varje dag, även idag fick vi till det lite spontant och efter en massa missförstånd, och det är som att tiden bara försvinner och när klockan är tio vill jag bara sova. hur det ska gå i huvudstaden då vi ju planerat att gå ut och svira om kvällen, det har jag ingen aning om..

igår gick vi på bio vid 5 istället för att gå på stan för det var så jäkla kallt ute! little children såg vi, en helt klart bra film! rekommenderas starkt! sen när vi hade irrat bort oss på nån vagn, fick jag sms från last weekends flirt, om att ses! det var fint. det ska nog bli en dejt av det tror jag! precis vad jag eftersökt för våren. som kom och sen försvann och ersattes av det här snökaoset alltså. tillbaka där jag startade. det snöar i linköping.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback