driving one of chefens cars

imorse cyklade jag till jobbet i snö. det är kanske nu det ska bli vinter. jag var här halv nio vilket var en herrans tur, jag har inte varit här innan nio de senaste dagarna jag jobbat, för chefen satt och väntade på mig här när jag kom. jag ska på besök på en av våra kunders hyresgäster efter lunch för att kontrollera och uppdatera fastighetens relationsritningar, och sist jag var här sa chefen att jag kunde låna bilen om jag ville. det som kändes som en bra idé när jag cyklade i ett snöliknande egentligt regn, börjar nu kännas ganska otäckt då det snöar centimeterstora flingor och rapporteras om trafikkaos på vägarna. jag i chefens automatväxlade smart-bil på tjänsteresa till norra hamnen!? jag fick köra honom hem så han skulle ta en annan bil. och för att han skulle se att jag klarade av att köra den antar jag.. -så man behöver inte trycka ner nåt när man startar? frågar jag som har kört automatare flera gånger innan, men man gör det ju utan tänka liksom. -jo, bromsen ska du trycka ner, säger han och jag placerar foten på den högra pedalen -fast det där är gasen. pinsamt. men sen gick det rätt bra ändå.


Kommentarer
Postat av: K

läskigt väder idag! väldigt imponerad av att du cyklade, och var uppe tidigt. jag blir himla sömnig av sånt här väder.
hoppas det lugnar sig till ikväll. då är det bio som gäller!

Postat av: emma

jo. men vädret hade liksom inte kommit igång än när jag cyklade hemifrån, det såg mest ut som lite duggregn vid den tiden. nu däremot... jag ser INTE fram emot att cykla hem i eftermiddag. men bio ikväll känns som ett perfekt fint sätt att gömma sig från snön med!

2007-01-22 @ 12:31:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback