i stormens öga

uppe i tornet hos å&co var man tvungen att ha jättehögt ljud på tvn för att höra nåt för den vinande vinden utanför. och på huset mittemot ramlade en hel drös tegelpannor ner, de höll på att spärra av när jag utan att reflektera över smhis varnande ord om att gå ut, gav mig iväg för att handla fiskpinnar till söndagsmiddan. jag klarade mig dock helskinnad både fram och tillbaka till ica, samt hem till hemma igen. nu går jag nog inte ut mer dock, även om det hade varit trevligt att göra nåt socialt. får hänga med datorn, och katten. där vet man att man alltid kan få uppskattande bekräftelse..

imorgon är det dagen innan tentan. tror det ska kunna gå rätt bra den här gången faktiskt. kan nästan allt om hur man ska dimensionera avloppsrör för att de ska vara självrensande, hur man räknar ut hur stort vattentornet i ett samhälle måste vara och mellan vilka nivåer dettas högsta och minsta vattenstånd måste vara, och om formlerna för dimensionerande regnflöde. måste läsa lite mer teori, om rening både av det rena vattnet och det smutsiga, och lite om dagvattenshantering, men sen tror jag att jag faktiskt är redo.

den stora frågan just nu handlar dock inte om något av detta, utan om vad det egentligen är för färg på den här designen. jag tyckte den var sådär timidt mesgrön och ganska fin, men enligt kerstin är den neongrön! liza tyckte den var starkt mintgrön, vilket ju låter mer åt neon- än meshållet, och detta är ju en ganska intressant fråga faktiskt. handlar det om att olika människor uppfattar samma färg på så olika sätt, eller kan det verkligen skilja så mycket på hur olika skärmar visar den här så kallade verkligheten???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback