life on mars

fredag kväll och hemma halv ett, mätt som ett ägg och hur trött som helst. imorgon lördag ska jag låta mig själv sova tills jag vaknar. det har jag inte gjort forever. jag behöver sömn. känns skönt dock att jag kommer vara kry som en ros imorn, och bra att veta att man klarar av att inte gå ut varje helgdag. ikväll har jag och kerstin ätit mat och tittat på tv. vi skulle gått på bio, men hur ska man vara klar till klockan 9? det är ju näst intill omöjligt. bestämde att vi skulle gå på söndag istället då farväl falkenberg visas på sf, en film som till skillnad från det mesta övriga i sfs repertoar faktiskt verkar sevärd. efter ett par timmars zappande mellan discoverykanalen, rocky II, diverse brittisk humor och lite utomjordingar fastnade vi dock för life on mars, tvåans nya söndagssatsning som visades i repris. tänk att som han huvudrollen där vakna upp i en annan tid där ipoden byts mot en kasettradio som såg så stenålder ut att jag inte ens trodde den var på riktigt! mycket spännande ämne. this said så det blir tv igen på söndag, och bio på måndag eller tisdag. innan onsdag i alla fall för då går biocheckarna ut. och inte på onsdagen för då är det white rose movement på kb. men innan dess ska jag sova ut och möblera om och åka till ikea och reklamera min bäddmadrass och partyharty imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback