vad det egentligen borde handla om

det finns två sätt att leva livet: med eller utan internet. jag vet att det finns människor som klarar sig alldeles utmärkt utan att spendera flera timmar om dagen vid datorn, och jag kan många gånger känna att jag avundas dem. idag fick jag frågan – men varför har du en blogg? jag vet väl egentligen inte om det finns nåt bra svar på den frågan, och det är ju inte så att jag har den här bloggen av någon speciell anledning, utan mer så att det var som ett naturligt steg. jag ville gå vidare i min relation till internetet helt enkelt, och då blev det så här. – det är som att skriva dagbok, fast man inte kan nämna det som egentligen betyder något. hur onödigt låter inte det liksom? jag vet inte. men det känns bra att skriva. kanske mest för mig själv. och jag har så himla mycket tid över till sånt här trams, så då blir det så.

ikväll är jag dock aptrött och orkar inte ägna mig så mycket åt det här. har hängt med min syster och en av våra allraste äldsta vänner som vi typ känt sen födseln. mat och prat. mer sånt och jag skulle inte sitta här och känna mig sorglig och internetberoende kanske. eller om jag hade en tv. men då skulle jag väl sitta i soffan och känna mig tvberoende. nu gör jag ju nåt i alla fall...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback