sweet 25

idag har jag fyllt år. det har varit en mycket bra upplevelse! nu är det den 16e juli och resten av mitt liv har börjat. jej! jag fick en ipod av min mor och far som jag nu när jag kom hem halv ett efter att ha cyklat runt på stan och jagat den tysta och regnlösa åskan, kände att jag var TVUNGEN att börja pilla med och nu håller den på och synkroniserar eller nåt och säger att jag inte får koppla ur, så då är det väl bara att lyda och hålla sig vaken en liten stund till. jag förstår inte hur den fungerar. och börjar allvarligt talat känna mig lite för trött för det här...

jag förstod att dagen skulle bli bra redan i kön in till debaser när grattis-smsen började trilla in. första presenten var en jordgubbsdrink och imorse hade jag VÄLDIGT mycket huvudverk, men jag lyckades ändå baka en fantastiskt fin gräddtårta, eller jordgubbstårta heter det kanske och var sjukt nöjd när släkten kom vid tretiden. lägenheten var städad och helt bra möblerad (kändes mycket motiverat att möblera om såhär två veckor innan flytten...) och jag hade klänning på mig och allt. födelsedagsmiddag intogs på debaser vilket uppskattades av samtliga i sällskapet, tror speciellt farmor och min faster tyckte det var spännande att spana ut över folkmassan i det för dagen så lägliga solskenet. mycket tatueringar tyckte dom. all mat smakade fantastiskt, och efter en liten promenad kom vi hem och jag fick presenter och satte igång kaffekokandet. den bästa presenten måste sägas vara första säsongen av six feet under som jag fick av mina systrar! och ipoden då. som nu verkar vara färdig med synkroniserandet. jej!!

image19

mitt tårtkalas kunde till enorm glädje för min sol- och värmetörstande själ och mina allergiska släktingar, hållas på gården. alla älskade min gräddtårta. eller jordgubb. lagom till att familjen packade sig hemåt hade det kommit nya gäster och mer presenter och festen bara fortsatte och fortsatte med en diskussion om vem i min släkt jag var lik. den mest otippade att bli liknad vid var min farfar! det har jag aldrig hört innan. haha. kerstin sa att vi hade lika hår. jag borde ha en bild på min farfar här. orkar inte nu dock.

och festen tar inte slut. för nu är det SEMESTER! som sagt. sjukt nöjd. jag är tjufem år gammal. !!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback