första dagen på jobb #2

fortfarande ingen chefen inne. jag ringde och hörde om han skulle komma in och fick i uppgift att fylla i två olika hälsodeklarationer för min pension och sjukförsäkring som ska tecknas nu när det ska jobbas på riktigt. knivig uppgift det där. man ska fylla i hur lång man är och hur mycket man väger utan kläder, om man någonsing rökt eller testat sig för hiv och vad man då fick för resultat. om man under de senaste 5 åren sökt någon slags vård och använt läkemedel och om jag svarar ja på den frågan måste jag specificera när, var och varför, hur länge, alla symptom och om jag idag känner mig frisk. hjälp! jag kommer väl inte ihåg alla gånger jag varit sjuk de senaste 5 åren! vidare måste man ange om man i dagsläget eller i framtiden kommer ägna sig åt rugby, inkomstbringande elitidrott, kampsport, extremsport, bergsklättring, äventyrsverksamhet, luftakrobatik eller annan "riskfylld aktivitet som inte kan anses utgöra fritids- eller motionssysselstättning i normal omfattning och intensitet". nu är jag så trött att jag vill gå hem! eller frågan "använder du eller har du någon gång (oavsett när) använt alkohol eller något annat berusningsmedel på ett sätt som skulle kunna tyda på missbruk eller överkonsumtion?". jag får nog ta med den hem och fylla i. vaddå missbruk eller överkonsumtion? senast jag överkonsumerade var i torsdags - ska jag skriva det eller? och testas man för hiv när man ger blod? ska jag kanske börja hoppa fallskärm eller köra skateboard? så många frågor. ska jag skriva att jag ibland har ångest och sällan städar hemma? ska min chef läsa de här papperna? "ange ditt yrke och befattning" - en av de första frågorna och jag har ingen aning om hur jag ska svara. att det skulle vara såhär självrannsakande att börja arbeta - det var det ingen som berättade innan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback