måndag på jobb #2

arbetsvecka. tokigt. jag sitter och ritar på ett fult hus i bunkeflostrand som ska byggas till med ny carport, mc-garage, förråd och uterum. jag hatar det! jag har INTE DEN BLEKASTE ANING om hur stor en motorcykel är, eller ens en standardbil för den delen. och jag kan inte hitta information om det någonstans. jag har Boverkets Byggregler, Svensk Byggnorm, Parkeringsnorm Malmö, Hus AMA och Bygg Ikapp Handikapp - och det står ingenting! och det är ändå bara början på problemen - sen ska jag faktistk rita hur det här schabraket ska se ut! jag mår dåligt. hade jag velat bli arkitekt hade jag väl läst till det istället och sedan förhoppningsvis jobbat på ett kontor där man inte behövde ha med SÅHÄR FULA HUS att göra...

på tal om det så sa chefen idag att ett hus som jag ritat till en i andesrslöv säljs som "arkitektritat" i annons i tidningen. jag dör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback