förföljd av vatten och avlopp

imorgon ska första delen av projektkursen för min och mina fellow teknikers del lämnas in, vatten och avloppsteknik skulle vara på väg ut ur min tankevärld. ränstenar, dagvatten, dränering, spillvatten och nedstigningsbrunnar, för att inte tala om fördröjningsmagasin och de alltid förhatliga pumpkurvorna har tagit upp stor del av min hjärnkapacitet på sistone men nu skulle det vara slut. tror fan. det är något konstigt i mitt hus. jag har aldrig hört det innan. det låter som att hon i lägenheten ovanför spolar sin toalett med hur många liter vatten som helst, typ i halvtimmesintervaller. jag förstår inte och vill att det ska sluta. bort!

nu hände det igen! shitweird. eller weard som jag tydligen stavade det när jag gick i sjuan. jag hade framme min skolkatalog från den tiden idag, för att kolla om en vän till en vän idag kanske hade varit från min by back in the day. så var det inte, men det roade anna och åsa att titta på ändå. de kände inte igen skolkatalogsklottrandet. jag trodde alla höll på med sånt? "bäst" hade jag skrivit på mig själv och ritat en stor lila frisyr...

och igen! det låter liksom äckligt. hr.

folkets park återinvigdes som prime häng idag föresten. och årets solglasögon. i löv våren. vad jag däremot inte tycker om är att tala ut. eller att stöta mig med folk. eller göra illa. eller bestämma mig, att välja det ena framför det andra. varför ska det vara så svårt för? allt så svårt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback