in search of kakaduan billy

jag fick precis ett helt surrealistiskt telefonsamtal från österrike. det var en dam som ville be mig om en tjänst. hon undrade om jag kunde knacka på hos min granne och fråga honom om han hade ett telefonnumer som hon kunde nå honom på! hon sa att hon hade varit här i huset igår och försökt nå honom, men att han inte var hemma då, och att han tydligen inte hade telefon enligt nummerupplysningen. nu var hon tillbaka i österrike och skulle ringa mig ikväll igen, om jag kunde vara så snäll och göra henne denna konstiga tjänst. -så kan du få en present som betalning i april! sa hon...

hon sa att det var en lång historia, men började ändå berätta att det handlade om en kakadua som hon haft för 15 år sedan, som hade varit agressiv, och hon hade varit gift med en svensk, och dom hade varit tvungna att lämna bort kakaduan, men sen hade hon sett den igen långt senare på en djuraffär på caroli, och velat ha tillbaka den, men när hon kom tillbaka hade någon annan köpt den. här är det något som är lite konstigt dock, för hon sa att den där djuraffären hade gått i konkurs på nittiotalet, vilket ju är ganska länge sedan nu. hon trodde i alla fall att han min granne skulle kunna veta något om vart billy befinner sig idag. eller nåt.

jag tycker att han är lite läskig han över bron. och jag skrämde nog upp damen i telefonen lite när jag berättade att han ju har en massa döda djur i sin lägenhet. man ser det från gården. eller han har typ horn och sånt på väggen. jag har ju aldrig varit inne där. men jag vill inte knacka på. han är konstig och luktar illa... men jag får se ikväll... det var en sån engagerande historia...

nu tillbaka till arbetandet. jag skulle ju jobbat idag, men när jag kom dit var det nån slags kaosfest där, de höll på att fixa nya datorer och skrivare och nätverk och allt möjligt, så det var ingen mening att stanna kvar. fick mig en timmes cyklande dock. och så var jag ju hemma för att ta emot det här samtalet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback