den omtänksamma ordningsmakten

idag blev jag stoppad av farbror polisen på väg till jobb. jag undlät mig att sätta ned foten vid stopplikten storgatan/davidshallsgatan och hade mina hörlurar i öronen och insåg direkt mitt misstag eftersom han stod där och sträckte fram sin handflata vartefter han pekade in mig till kanten. lite skakig vid tanken på böter log jag och plockade ur simian mobile disco ur örat, beredd på bannor och att snällt betala. lyckligtvis slapp jag lägga den efterlängtade lönen på detta, men jag lovade att jag aldrig ska göra om samma sak igen. sen höll jag på att bli påkörd av en buss på regementsgatan istället. försiktighet på cykeln ska bli min nya livsfilosofi. love life, bike easy.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback