ja, jag fixar det...

multitasking is my vardag. idag suckade de till och med åt mig, mina cubicle-kompisar, när jag tog på mig ytterligare ett jobb till mitt överfulla tidkort. jag har sämsta arbetsplatsen på kontoret med bara ett skrivbord, inga hyllor eller avställningsytor är mina att belamra, och jag kan säga att det är fullt. jag får knappt plats att röra mig. pärmar på höjden och tvären, papper på papper och mer papper. det börjar bli lite för mycket, jag är rädd att det i nästa vecka kommer dyka upp en väldigt nära stående deadline på samtliga projekt. det kommer innebära att jag är toast.

renoveringen. mitt lilla lindebarn. men det blir hela tiden uppskjutet. allmännyttan är inte den effektivaste till att ta beslut visar det sig. men i nästa vecka kanske det blir ett nytt möte. och till dess måste jag vara färdig med dräneringen och klura lite mer på min lilla kulvertlösning jag till slut hittat.

gymnasieskolan. möte imorgon. jag fattar verkligen ingenting av vad jag förväntas prestera. klockan 8 imorgon, måste vara på kontoret kvart i för att åka till ett annat kontor med chefen. det enda jag vet är att det kommer skulla ritas tusen avväxlingar. och att alla modellfilerna tydligen är ouppdaterade. bästa cad-lärdomen hittils: xref

församlingshemmet. jag har räknat på takbalkar och tror nästa steg är att räkna på pålningen. jag har aldrig ens sett en pålplan. ska man ner till berget? vart är det? 

villan. igår spenderade jag nästan en hel eftermiddag med att räkna på en takstol för jag trodde jag skulle det. jag hade missat att den första anteckningen i pärmen var prefab takstolar. inte speciellt bra uttnyttjande av tid.

miljöhuset. det är litet och idag hittade jag nästan identiskt underlag, så det är mest copy+paste-jobb, när jag får tid.

det brunna huset. jag vet inte om jag förväntas göra mer på det. fixade en ritning idag. hoppas det var det hela.

universitetslokalen. en köksrenovering. ska rita på golvspårningar och igengjutningar. jag är nästan expert på sådana så ofta de dyker upp. fatta vilket jobb det är att dra nya avloppsledningar i ett golv! planera rätt från början!!

det nya jobbet: ett kontorshus i stan som ska ha ny ventilation. ritningsdefinitionsfiler enligt fastighetsbolagets tjocka regellunta och sen avväxlingar, avväxlingar, avväxlingar.

och miljöarbetet. imorgon ska jag sammanfatta min prisjämförelse i vilken jag ska visa på att kontoret kan SPARA pengar genom att byta till ekologiskt kaffe, och använda dessa kronor till ekologisk mjölk och marmelad. ringa till morot och annat och höra om deras te-sortiment, och spåna på det där projektet vi fått nys om. och så tänkte jag gardera mig med att göra en sammanställning på vad VI ALLA tjänar på att vi betalar 2 kronor extra per liter mjölk, och vitsen med ekologiska produkter överhuvudtaget. infantilt kanske, men vissa på kontoret behöver mötas på den nivån, och då ska jag göra det!

imorgon är det torsdag och sen fredag. tiden går och går och jobben läggs på allt högre högar. men, jag har ju faktiskt kul när jag gör det. så kul att jag till och med bloggar om det. vem hade kunnat tro det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback