tuesday and i am tired vs. tuesday tipsy

ca 21.00: tisdagstipsy. hemma med katten efter två öl på på besök. jag och åsa tog oss till gamla skolan, fick gratis mat, hälsade avmätt på gamla ärkefiendeläraren som tydligen organiserat kvällen tillsammans med SBR, undrade vart blommorna och firandet var. vi gick till den gamla föreläsningssalen där allt för många timmar med installationsteknik genomlidits och fick till slut våra tjugo sekunder of fame. "och ikväll har vi några av våra stipendiater här; Emma Karlsson och Åsa Linnnér - ja, där är dom, ni kan väl ställa er upp och berätta lite om vad ni gjort...?" jag reste mig, tror jag uttalade namnet på vårt examensarbete korrekt, sa att det var trevligt och tackade så mycket för att ett sådant angeläget ämne premierats med ett stipendie. sen var det nån kille som gjort nåt examensarbete om en golfbana i bara som presenterade sig, och när de sen meddelade att de instituerat ett "bäst i klassen-stipendie" med ärkefiendeläraren som samarbetspartner och sen hälsade föreläsaren (som skulle tala om fuktproblem med puts) välkommen, packade vi ihop oss och lämnade festligheterna. utan ens en blomma. otacksamt. jag är fortfarande trött. 

 

ska bara hålla mig vaken till min fina sambo kommer hem från sin första arbetsdag. hälsa henne välkommen i de (ut)arbetandes skara. härligt det är att vara vuxen... men 100% ärligt härligt att slippa malmö högskola iaf, and thats for sure!

 

***************

ca 17.00: tisdagen är som tidigare uttalats den värsta dagen på hela veckan. jag är trött fysiskt, trött psykiskt, och generellt bara trött, trött, trött. orkar inte ens cykla ifrån jobbet nu på eftermiddagen, vore det inte för att åsa är på väg hit för att hämta mig skulle jag väl vara kvar här hela natten. inte ens har det hjälpt att jobbet bjöd på semla idag. OCH lunchrester sedan igår då vi hade lunchmöte. idag hade jag med mina och annas indiska rester från i fredags i en matlåda, men jag kunde inte äta den så stark den var, tårarna de bara rann och jag blev så trött. och nu ska jag på sveriges byggingenjörers riksförbunds medlemsmöte för att motta mitt stipendie... trött.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback