helgen och det som inte gjordes

måndag, relativt utvilad och i allra högsta grad nöjd med helgen, tänker jag ändå mest på vad jag inte gjorde.

i fredags borde jag gått på i love på jeriko. jag var on a roll hela kvällen, men gick till inkonst för att se
mary onettes och gå på control-fest. spelningen var fantastisk och det var mycket bra folk där, men min partystämning förlorades någonstans halvvägs genom pleasure songs.

i lördags insåg jag inte förän alldeles för sent, att edinburgh-djn som skulle spela på function var från klubben motherfunk. if only i had known... en gång i tiden levde jag ett liv då en tisdagsklubb som motherfunk på honeycomb var en självklarhet, och alla lördagar spenderades på andra sidan baren serverandes stackars kontorsråttor med helgledigt. idag sitter jag vid datorn i min lilla aPod cubicle måndag till fredag och orkar sen inte gå ut varje lördag, och denna var en av dessa.

nya veckan börjar dock, tack vare helgens relativa lugn, på mycket högre nivå än brukligt. och idag kände jag mig till slut som en RIKTIG anställd, när mina projekt gicks igenom på måndagsmötet, precis som alla andras och imorgon ska jag med konstruktörerna till jägersro och spela på hästar. och nästa helg - då ska det minsann göras...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback