ensam på jobbet

klockan är bara snart 20 över sex och jag är ensam kvar på kontoret. tar en kvällsmatspaus med fil och en macka, men tydligen inget kaffe för de har stängt av kokaren. jag är glad bara att vi har en kaffekokare så jag klagar inte, jag får väl värma en slurk i mikron sen om nöden kallar. alla verkar trötta på jobb efter påsk, eller så är det deras påsklöften; att sluta jobba så mkt övertid. i don't know. jag är i alla fall pigg som en lärka näst intill, efter 11 timmar sittandes. men min påskhelg var en riktig relaxer, en helg hos farmor och farfar där få saker förutom att det ska ätas och tas in ved faktisk är måsten, det och sova middag såklart, så jag känner mig hög på energi och fast besluten att bli klar med den här skiten innan jag går hem idag. det ska nog fixa sig. det enda som egentligen oroar mig är det där larmet. men, men. ja! nu kommer chefen. all will be well.

----------

en dryg timme senare packade jag ihop mig. har k-ettan, ritningsförteckning och en detalj på en lättklinkerbalksupphängning kvar att göra. och så får jag väl gå igenom det hela igen. men SEN ÄR JAG KLAR! att det blir försenat ska minsann inte vara mitt fel!!! hemkommen halv nio ska jag fira denna min duktighet med kvällsvåffla alldeles i ensamheten medan jag packar inför tysk semester. ska inte ha med nästan någonting alls. så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback