normativitet? - instämmer inte alls...

idag fick jag ta ställning till 250 frågor i en av mitt jobb finansierad stressutvärdering, där man skulle hålla med på en skala till stämmer mycket bra till stämmer inte alls eller ej aktuellt. de flesta var väl relativt enkla att svara på, tills jag kom till den här biten:

 

JAG LEVER ENSAM OCH TYCKER ENSAMHETEN ÄR SVÅR ATT HANTERA

 

JAG HAR EN NÄRA KONTAKT MED MIN PARTNER OCH VI KAN PRATA OM DET MESTA

 

MIN PARTNER OCH JAG HAR SAMMA UPPFATTNING OM VAD SOM ÄR VIKTIGT I LIVET

 

JAG FÅR TILLRÄCKLIGT MED KÄRLEK OCH STÖD AV MIN PARTNER

 

JAG LEVER ENSAM MEN ÖNSKAR ATT JAG HADE NÅGON ATT LEVA MED

 

jag var faktiskt tvungen att påpeka för tanten som samlade in svaren att alla faktiskt inte passade in i de kategorier av folk som man fick välja på - jag är varken gift, ensamstående, skild eller änkling - och 2008 tycker man att det inte borde vara något som jag måste reflektera över som icke-normalt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback